Influencer marketing

Influencer marketing

W dobie internetu, który obezwładnił świat – wiele się zmieniło w dziedzinie marketingu. Niegdyś kojarzona z natarczywym skłanianiem do zakupu, zachwalaniem produktu, obrażaniu dokonań konkurencji – walka o byt. Dziś w dalszym ciągu istnieje konieczność dążenia do swoich zamierzonych celów i ich osiągnięcia, jednak istnieją metody, dzięki którym można dokonać tego szybciej, sprawniej i skuteczniej.

Nie ma jednak jednej recepty dla wszystkich, którzy chcą się reklamować i zdobywać nowych odbiorców. Wszystko zależy od wewnętrznych ustaleń firmy, poczucia bycia, charakteru, odbioru wśród konsumentów, historii, tradycji, strony wizualnej, wielkości, zasięgu, a przede wszystkim chęci. Influencer marketing to dość ciekawy nurt marketingowy, który narodził się wraz z pojawieniem się tzw.

blogerów i innych osób, działających głównie w internecie. Takich, którzy charakteryzują się posiadaniem bardzo szerokiej grupy odbiorców, dość sprecyzowanej i wierzącej w polecenia swoich wirtualnych idoli. Dziś influencer to człowiek biznesu, który świetnie zna prawa rynku, psychologię tłumu oraz potrafi oddziaływać na swoich followerców.

Możliwe, że jego charakterystyka i możliwości brzmią podobnie do wszechobecnie znanych celebrytów. Jednak dobierając osobę, która odpowie za promowanie jakiegoś produktu, marki lub usług, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka bardzo istotnych kwestii:

  • Przebadać grupę docelową, do której trafiają kreowane przez influencera komunikaty. Sprawdzić, czy jest ona odpowiednia dla naszej firmy, nie gryzie się ze strategią;
  • Zwrócić szczególną uwagę na charakter, sposób prowadzenia wypowiedzi, poruszaną tematykę.

    Wszystko to musi zgadzać się z naszą branżą i odpowiadać zamierzeniom komunikacyjnym;

  • Dokonać analizy wielkości zasięgu (liczba osób śledzących, wypowiadających się, wyświetlenia).

.

Naklejki na wódkę https://booklet.pl/produkty-i-rozwiazania/28-naklejki-na-wodke Drukarnia Booklet wielojęzyczne centrum obsługi klienta multilingual customer service obsługa wielojęzyczna